20 juli 2015
Vandaag een lange dag gemaakt. Begonnen met het weghalen van de spanbanden die ik rond de drijver had gespannen om het dek stevig in de lijm te drukken. Vervolgens enkele uren bezig geweest om de randen van het dek af te ronden naar een radius van 30 mm.
Met een malletje is dit goed te controleren.
De bevestiging van de voorste bolder wil maar niet lukken. Eerst de gaatjes voor de bouten op de verkeerde plek geboord. Nieuwe gaatjes boren. Dan de backing plate toch onder de verkeerde gaatjes monteren. Kan niet meer aangepast, het dek zit al vast. De bolder komt nu dus 1.5 cm te ver naar achteren. De gaatjes vervolgens wel geruimd naar 10 mm, maar vergeten te vullen met epoxy (om daarin weer 6 mm gaatje te boren, zo ontstaat er een stevig epoxy busje rond het gat). Op de foto heb ik een paar bouten voorzien van packing tape in de gaten gedraaid. Later volgieten met epoxy. Kan nu nog niet, want dan zitten straks de bouten in de weg als ik het glasvezel over het dek leg. Dus maar weer weghalen. Gaatjes opgevuld met terostat, een kauwgum-achtig materiaal dat bij het vacumeren gebruikt wordt om de vacuümzak dicht te plakken. De terostat zorgt er voor dat de boel niet volloopt als ik straks de glasvezel erop plak.
Ter plaatse van de beams komt ter versteviging een extra laag glasvezel van 400 gsm.
Glasvezel op maat geknipt. Daarna het dek ingesmeerd met epoxy en de stukken voor de beams verzadigd. Dan het grote stuk verzadigen en het geheel afdekken met scheurfolie. Klaar om 22:15
Geen opmerkingen:
Een reactie posten