zondag 19 juli 2015

Dek erop

Vandaag wat roestvrijstalen schroefjes en boutjes besteld. Dat had ik namelijk nog niet gedaan, en ik had er een paar nodig om het inspectieluikje naar het voorste compartiment van de float te kunnen vastschroeven. Het bagagevak is inmiddels voorzien van 4 lagen IJmopox HB Coating, 1 grijs en 3 wit. De witte dekt behoorlijk slecht, en drie lagen zijn echt wel nodig.



In het bagagevak heb ik een lap plasticfolie geplakt, om eventuele druppen epoxy op te vangen als ik het dek erop plak.






De flenzen en de onderkant van het dek ter plaatse van de flenzen (zie links van de romp) voorzien van epoxy.






Even een paar M6 boutjes ontkopt en, voorzien van vaseline en packing tape, in de backing plates voor de bolders gedraaid. Op deze manier komt er als het goed is bij het plaatsen van het dek geen putty in de gaatjes en op de schroefdraad, zodat ik ze als de boel is uitgehard er weer gemakkelijk uit kan halen.
Bij het plaatsen van het dek dienen ze, samen met een deuvel in het massieve schuimblok bij de boeg, als geleiding voor het plaatsen van het dek.

Uiteindelijk de flenzen voorzien van putty, en het dek geplaatst. Nu maar hopen dat ik niks vergeten ben, want het voorste en achterste compartiment zitten nu dicht. In het voorste compartiment kan ik alleen nog via het inspectieluikje in het bagagecompartiment. Het achterste compartiment is nu helemaal dicht, op een klein ontluchtingsgaatje naar het bagagecompartiment na. Later, nadat er nog een laag glasvezel over het dek en de bovenste gang is geplakt, alles is vlakgemaakt en geschilderd, komt er ook nog een inspectieluikje vlak voor de achterste beam. Dat is nodig om de bouten waarmee de beam wordt bevestigd aan te kunnen draaien.
 Het middelste compartiment wordt voorzien van een groter luik om wat lichte spullen in de float te kunnen bewaren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten