dinsdag 21 juli 2015

Dek plamuren

21 juli 2015
Begonnen met het weghalen van de scheurfolie. Alles is uitstekend gelukt. De epoxy is wel hard, maar nog niet hard genoeg om te schuren: het papier loopt dan te snel vol.
Wel kan ik de gaatjes voor de bolders weer open boren. Bij het weghalen van de terostat uit het voorste gaatje hoor ik een luchtstroom. Er zijn nu 2 zaken vast te stellen: ten eerste dat de drijver water- en luchtdicht is, en ten tweede dat de luchtdruk sinds gisteren is gestegen, want de luchtstroom is naar binnen. Later komt er een ontluchtingsgaatje met een slangetje dat een eindje de achterste beam in gaat.


Klus van de dag is het plamuren van het dek. De bovenste gangen van de romp doe ik nog niet, want om dat mooi te krijgen moet ik de rand van het glasvezel eerst schuren, wat dus nog niet kan. Als ik klaar ben met het plamuren bedenk ik me dat ik nog een fout heb gemaakt: Ik had de rand van het dek eerst willen voorzien van een 45/45 glasband. Vergeten! Jammer, want nu moet het er nog overheen. Daardoor zie je het beter liggen dan wanneer het onder de gister aangebrachte glaslaag had gezeten. Dus extra plamuren, dus extra gewicht :-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten