vrijdag 10 juli 2015

Drijver klusjes

De afgelopen tijd bezig geweest met het afwerken van de binnenkant van de drijver. Eerst de wantputtingen uit mijn vorige bericht vastzetten aan de zijkant. Opletten dat de wantputting straks voldoende ver boven het dek uitsteekt.
 Vervolgens rondom langs de rand en langs de schotten flenzen maken van 2 lagen glasband (45/45, 400 gsm). Dit geeft wat breedte om straks het dek tegenaan te plakken.
Ook maakte ik nog extra flenzen ter plaatse van de beams. Deze zorgen ervoor dat zijdelingse krachten kunnen worden opgevangen.
Gaatjes boren voor de backingplates van de bolders. De backing plates worden vastgezet met Sikaflex kit. Daarna nog een laagje glasvezet er overheen voor als de Sikaflex ooit loslaat (de komende 20 jaar niet waarschijnlijk). Maar omdat 2 van de 3 backing plates in een afgesloten ruimte worden geplaatst wil ik zeker zijn dat ze niet loslaten en dan onder in de drijver komen te liggen. De gaatjes zijn voorzien van M-6 schroefdraad.
De gaatjes zijn voorzien van M-6 schroefdraad. In het dek zit een stukje high density schuim ter versteviging. De 6 mm gaatjes boor ik uit tot 10 mm, en vul ik op met epoxy. Vervolgens boor ik daarin weer 6 mm gaatjes. Hierdoor heb ik straks rond bouten een epoxy busje van 2 mm dikte.




Tenslotte heb ik de binnenkant van de drijver nog voorzien van een extra laag epoxy om er zeker van te zijn dat er geen glasvezel meer uitsteekt. Volgende stappen: het bagagevak schilderen, dek erop plakken, zijkanten afronden en glasband plakken, laag glasvezel over het dek en bovenste gang, dan eindelijk plamuren, schuren en schilderen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten